Agenția de știri Basilica a Patriarhiei Române aniversează 12 de ani de activitate. Este șingura agenție de știri a unei Biserici Ortodoxe autocefale.
Basilica.ro a apărut ca departament în data de 27 octombrie 2007, însă lansarea oficială a site-ului a avut loc în 16 iunie 2008. Agenția de știri este membru al Centrului de presă Basilica, alături de: Radio Trinitas, Trinitas TV, publicațiile Lumina și Biroul de presă al Patriarhiei Române.
Cu ocazia împlinirii a 12 ani de activitate editorială, Înaltpreasfințitul Părinte Andrei, Arhiepiscopul și Mitropolitul Clujului, a transmis un mesaj de felicitare:
Ne bucurăm împreună cu misionarii Agenției de Știri „Basilica”, acum când acest mijloc de a ajunge în casele credincioșilor împlinește 12 ani de activitate.
A fost inspirat de sus Preafericitul Părinte Patriarh Daniel în momentul în care a instituit această cale de misiune.
„Binele de știut” prin intermediul Agenției „Basilica” ajunge la urechile multor credincioși.
Le urăm succes misionarilor de aici și-I dăm slavă lui Dumnezeu pentru toate.
† ANDREI
Arhiepiscopul Vadului, Feleacului şi Clujului
şi Mitropolitul Clujului, Maramureşului şi Sălajului
Proiectul, unic la nivelul Ortodoxiei, a debutat ca agregator de știri din Eparhiile Patriarhiei Române. Erau preluate în masă informațiile direct de la sursă, cu puține intervenții asupra formei sau conținutului.
Ulterior, odată cu intrarea pe rețelele sociale, Basilica.ro s-a înscris în trend-urile online punând accent pe calitatea și aspectul materialelor prezentate publicului.
Paleta de subiecte s-a extins de la transmiterea evenimentelor religioase și a mesajelor Bisericii, la acțiuni sociale, culturale, artă, turism, ecologie și chiar sport. Agenția s-a dezvoltat în ultima perioadă și în zona de interviu, opinie și fotoreportaje.
O latură foarte populară a activității de pe rețelele sociale o reprezintă materialele grafice cu conținut catehetic. Infograficele facilitează îndeplinirea acelui rol de catehizare a publicului care de cele mai multe ori se întrepătrunde cu cel de informare, așa cum o spune motto-ul asumat al instituției: Binele de știut.
Un rol esențial pe care îl are Agenția de știri Basilica este acela de a completa peisajul mediatic cu activitatea de multe ori ignorată a Bisericii, inițiativele filantropice, faptele bune care se petrec la nivel de eparhii, atât în țară cât și în străinătate.
Basilica.ro se adresează și publicului internațional, cu o selecție a celor mai relevante știri traduse în limba engleză, care sunt frecvent preluate și citate de site-uri de prestigiu.
Activitatea de bază se materializează pe site-ul Basilica.ro, apoi pe rețelele de socializare, prin serviciul de newsletter, Revista online „Binele de știut” sau aplicația de știri religioase pentru utilizatorii de Android.
Echipa Agenției de știri Basilica este formată în prezent din 7 persoane: patru editori, doi fotoreporteri și un coordonator.
Foto: basilica.ro